კვლევა: "რაც უფრო ძვირია, მით უფრო გემრიელია?"

საფეხური 1. თემის შერჩევა 


    ბ–ნმა პავლემ შემოგვთავაზა სიტყვა "ტკბილეული" და გავაკეთეთ ობობის ქსელი, სადაც ვწერდით ამ სიტყვის ასოციაციებს. მაგ: ნამცხვარი, შოკოლადი, ნაყინმი, ლიმონათი... ჩამონათვალი სიტყვები დავაჯგუფედ 4 ჯგუფად: სითხე, ცომეული, მყარი და ხილი.

    ლექტორმა ჩენი სურვილისამებრ 4–4 ბავშისგან 4 ჯგუფი შექმნა.ჯგუფებიდან თითო–თითო სტუდენტი გარეთ გავიდა. ლექტორმა გვითხრა, რომ თემების ათვლა დაიწყებოდა ქვევიდან ზევით. ვინც პიირველი წააგებდა, მისი გუნდი გამოიკვლევდა ბოლო თემას, აბუ ხილს და ასე მიყვებოდა ზევით. სტუდენტები დაბრუნდნე აუდიტორიაში. ლექტორის მითითებით ისინი უნდა დამდგარიყვნენ დაბადების თარიღების მიხედვით. პირევლი უნდა დამდგარიყო ის, ვისი დაბადების თარიღის ახლოს იყო 1 იანვართან. ეს ყველაფერი უნდა მომხდარიყო ჩუმად, ულაპარაკოდ. ვინც პირველ იანვართან უფრო ახლოს იყო, მის ჯგუფს შეხვდა ბოლო თემა.

აფეხური 2. კვლევის გეგმის ჩამოყალიბა


    ჩემ ჯგუფს შეხვდა თემა "მყარი" (შოკოლადი, შაქარი...) დავგეგმეთ, რომ ორ–ორი გავიდოდით ქუჩაში, მაღაზიებში და დავინაწილეთ როლები. უნდა გამოგცეკვლია თუ რომელ მყარ ტკბილეულს მიირთმევს ხალხი, შემდეგ უნდა გაგვეგო მათი ფასი და გამოგვეტანა დასკვნა, ფასს მათთვის როგორი მნიშვნელობა აქვს. უნდა გვეარყვო ან დაგვედასტურებინდა მოსაზრება: "რაც უფრო ძვირია, მით უფრო გემრიელია?".დრო გვქონდა 45წუთი.


საფეხური 3. ინფორმაციის მოძიება და ანალიზი. 

    ერთი სტუდნტი სვავდა კითხვას და მეორე–იწერდა. გამოვკითხეთ ყველა ასაკის ადამიანი: 3დან–65წლამდე. ვეკითხებოდით, თუ რომელ შოკოლადს ანიჭებდნენ უპირატესობას და ვუსვავდით კითხვას: "რაც უფრო ძირია მით უფრო გემრიელია?" შემდეგ დასახელებული შოკოლადის ფასდები დავადგინეთ მაღაზიაში. დათქმულ დროს შევიკრიბეთ და ინფორმაცია შევაჯამეთ. 

    ლექტორმა თავისუფალი კითხვების საშუალებით აირჩია ჯგუფიდან ერთი ადამიანი, რომელმაც გააკეთა პრეზენტაცია. 

 საფეხური 4. კვლევითი პროექტის ანგარიშის შემუშავება 

ჩვენმა ჯგუფმა გამოიკითხა 34ადამიანი. უმრავლესობა ფიქრობდა, რომ მაღალ ფასს არანაიარი მნიშვნელობა არ ქონდა მათთვის. დავადგინეთ იმ შოკოლადების ფასები, რომლებსაც ხშირად მირთმევენ. აღმოჩნდა, რომ მათი ფასები არც ისე ძვირია. ზოგი იაფიც კი აღმოჩნდა. 

დასკვნა:  გამოთქმა – "რაც უფრო ძვირია, მით უფრო გემრიელია" არასწრორია, რადგან მთავარია ხარისხი და გემო.  რაც მოგვეწონება, შეიძლება სულაც არ იყოს ძვირი.